پرسش های متداول

شما با خواندن برگه پرسش های متداول نحوه ارسال محصولات، پیشنهاد های ویژه، کد های تخفیف، ارسال و بازگردانی سفارشات و پرداخت سفارشات آشنا خواهید شد.

 

حساب کاربری

 

۱ – آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

پاسخ :  شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن ایمیل و گذرواژه، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “حساب کاربری” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “حساب من” امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد.

اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط می‌توانید مجدداً با ایمیل جدید خود نام نویسی کنید.

 

۲ – چرا با وجود درخواست من برای بازگردانی گذرواژه حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

پاسخ :  لطفاً ایمیل‌های اسپم (spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که لینک بازگردانی گذرواژه برای شما ارسال می‏‌شود نه خود گذرواژه.

 

۳ – آیا می‌‏توانم به اطلاعات سفارش های قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ :  برای دسترسی به اطلاعات سفارش های قبلی، باید به حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

 

ثبت و پیگیری سفارش

 

۱ – آیا برای خرید از فروشگاه اینترنتی تی بی، باید در سایت نام نویسی کنم؟

پاسخ : بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک محصول را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شوید.

با نام نویسی در فروشگاه اینترنتی تی بی می‌توانید:

– سریعتر و ساده تر خرید کنید

– به سادگی سوابق خرید و فعالیت های خود را مدیریت کنید

– لیست موردعلاقه خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

– دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک گذارید

– در جریان پیشنهاد ویژه محصولات قرار بگیرید

 

 ۲ –  آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ :  شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

 

۳ –  آیا می‌توانم برای شخص دیگری از فروشگاه اینترنتی تی بی خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ :  بله، پس از انتخاب محصولات مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، در مرحله تسویه حساب در بخش “اطلاعات شما”، می‌توانید مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید.

 

۴ – آیا می‌‏توانم محصولاتی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ :  خیر، در حال حاضر تنها محصولاتی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت تی بی با وضعیت “موجود در انبار” و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

 

۵ – از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ :  فروشگاه اینترنتی تی بی با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید.

توجه داشته باشید که ۳۰۰۰۷۰۰۲۲۰۰۰ و ۵۰۰۰۱۲۷۰۰۴۷۲۸ تنها شماره هایی است که فروشگاه اینترنتی تی بی از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان فروشگاه اینترنتی تی بی، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام فروشگاه اینترنتی تی بی است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به info@teabay.ir اطلاع دهید.

 

۶ – می‌‏توانم سفارشم را لغو یا تغییر بدهم؟

پاسخ :  تا پیش از تایید نهایی و پرداخت سفارش شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی و پرداخت سفارش، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو سفارش یا تغییر آن، با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

 

۷ – بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با فروشگاه اینترنتی تی بی تماس بگیرم؟

پاسخ :  خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش فروشگاه اینترنتی تی بی با شما تماس خواهند گرفت.

 

۸ – می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ :  خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

 

۹ – در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویل‌گیرنده فرستاده خواهد شد؟

پاسخ :  در مرحله تسویه حساب در بخش “ارسال فاکتور” گزینه “خیر” را انتخاب نمایید، در این صورت فاکتور همراه بسته ارسال نمیشود، در غیر این صورت فاکتور همراه بسته ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که فاکتور الکترونیکی خرید جهت اطلاع از طریق ایمیل برای آدرس ایمیل ثبت شده در مرحله تسویه حساب ارسال می‌‏شود.

 

محصولات عرضه شده در تی بی

 

۱ – محصولاتی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ : گاهی به دلایل مختلف مانند اتمام برگ سبز چای وضعیت محصول به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال فروشگاه اینترنتی تی بی تلاش می‏‌کند تا این محصول مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.

 

۲ – آیا تعداد خرید از یک محصول در فروشگاه اینترنتی تی بی محدودیتی دارد؟

پاسخ :  به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک محصول در فروشگاه اینترنتی تی بی وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک محصول اعمال می‏‌شود.

 

۳ – آیا ممکن است محصولی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ :  محصولات دارای قیمت که در سایت تی بی با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار تی بی موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این محصولات نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از محصولات در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن محصول به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی محصول می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن محصولات در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

همچنین در طرح پیشنهاد ویژه، تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی بسیار ویژه عرضه می‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی محصول زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت محصول به “ناموجود” تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

 

پرداخت سفارش

 

۱ – مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ :  همگی کاربران فروشگاه اینترنتی تی بی می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت تی بی، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

 

۲ – با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

پاسخ :  شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت تی بی، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

 

۳ – ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ :  گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

 

۴ – آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ :  در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

 

۵ – آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

پاسخ :  خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی فروشگاه اینترنتی تی بی از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

 

۶ – آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت تی بی امن است؟

پاسخ :  پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از تی بی که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:

– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.

– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

 

ارسال سفارشات

 

۱ – هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟

پاسخ :  هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در برگه “تسویه حساب” به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

 

۲ – چرا با این که تحویل اکسپرس را انتخاب کرده‏‌ام، ارسال سفارش من مشمول هزینه شده است؟

پاسخ :  در حال حاضر تحویل رایگان اکسپرس، فقط شامل سفارش‌‌‌‏هایی با آدرس تحویل در شهرهای خاص است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه رویه های ارسال سفارش مراجعه کنید.

 

۳ – آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟

پاسخ :  زمان رسیدن ارسال‏‌های خارج از گیلان پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از ۲۴ تا ۷۲ ساعت متغیر است، بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.

درباره ارسال اکسپرس، سفارشات بین ساعات ۹:۰۰ تا ۲۰:۰۰ تحویل داده میشوند و امکان تایید ساعت معین وجود ندارد.

 

۴ – پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟

پاسخ :  زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه رویه های ارسال سفارش مراجعه کنید.

 

۵ – می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به سایت تی بی به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

پاسخ :  از آنجا که سایت تی بی  یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، تحویل حضوری سفارش در محل تی بی امکان‌پذیر نیست.

 

۶ – تحویل اکسپرس در چه شهر هایی امکان‌پذیر است؟

پاسخ :  در حال حاضر فقط سفارش‌هایی که در شهرهای زیر قرار دارند امکان ارسال توسط ماموران توزیع سفارش تی بی را دارا هستند و سایر محدوده‌ها از طریق پست پیشتاز یا سفارشی ارسال می‌شوند :

– استان گیلان، شهرهای : لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل

 

 

۷ – سفارش‌ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟

پاسخ :  همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارش‌های تی بی می‏‌شوند.

 

۸ – آیا می‏‌توانم سفارشی را که با پست پیشتاز، یا سفارشی ارسال شده رهگیری کنم؟

پاسخ :  بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز، یا سفارشی ارسال شده می‏‌توانید شماره ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله را در آدرس زیر وارد کنید:

http://itemtracking.post.ir

 

بازگردانی سفارشات

 

۱ – آیا همه محصولات، شامل مهلت ۷ روزه بازگردانی، می‏‌شوند؟

پاسخ : برای دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط استفاده از مهلت ۷ روزه بازگردانی محصول به برگه رویه های بازگردانی محصول مراجعه کنید.

 

۲ – اگر محصول ارسال شده با آنچه سفارش داده‌‏ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟

پاسخ :  وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت محصول، به واحد خدمات پس از فروش فروشگاه اینترتی تی بی، از طریق تلفن اطلاع داده شود. برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به برگه رویه های بازگردانی محصول مراجعه کنید.

 

۳ – اگر محصولی که خریداری کرده‌‏ام، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟

پاسخ :  آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت محصول، به خدمات پس از فروش فروشگاه اینترنتی تی بی، از طریق تلفن اطلاع داده شود. برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به برگه رویه های بازگردانی محصول مراجعه کنید.

 

کد تخفیف

۱ – آیا امکان چندین بار استفاده از یک کد تخفیف وجود دارد؟

پاسخ  :  خیر، کد تخفیف برای ایمیل های ثبت شده، فقط یک بار قابل استفاده است.

۲ – آیا امکان انتقال کد تخفیف وجود دارد؟

پاسخ  :  خیر، کد تخفیف فقط برای ایمیل های که برنده کد تخفیف شده اند قابل استفاده است و امکان انتقال وجود ندارد.

 

پیشنهاد ویژه

 

۱ – محصولات چه زمانی در طرح پیشنهاد ویژه قرار می‏‌گیرند؟ آیا از قبل می‏‌توان باخبر شد؟

پاسخ  :  امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح پیشنهاد ویژه  را کارشناسان تی بی با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی می‏‌کنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت پیشنهاد ویژه، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد.

 

۲ – آیا می‌توانم محصولاتی را که قبلاً در طرح پیشنهاد ویژه عرضه شده است و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد، با همان قیمت سفارش دهم؟

پاسخ  :  طرح پیشنهاد ویژه چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست، بر این اساس شما تنها چند ساعت فرصت دارید سفارش خود را با قیمت تخفیف ویژه ثبت کنید و پس از آن قیمت‌ها به حالت اول برمی‏‌گردند.

 

۳ – آیا می‌‏توانم محصولاتی را که در طرح پیشنهاد ویژه عرضه شده است با تعداد بیش از یک عدد خریداری کنم؟

پاسخ  :  بله، در ساعات فروش پیشنهاد ویژه کاربران میتوانند سفارش خود را با تعداد حداکثر ۲۰ عدد خریداری کنند.

 

۴ – اگر بلافاصله پس از ثبت یک سفارش و قبل از دریافت آن، کالا در پیشنهاد ویژه و با قیمتی پایین‌تر عرضه شود، با چه قیمتی برای من محاسبه می‌‏شود؟

پاسخ  :  خیر، بعد از ثبت سفارش، فاکتور به صورت آنلاین صادر می شود، و سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد.

 

قیمت

 

۱ – آیا قیمت محصولات در سایت تی بی به روز هستند؟

پاسخ :  بله، فروشگاه اینترنتی تی بی به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.

 

۲- آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا قیمت‌‏ها متفاوت خواهد بود؟

پاسخ :  در حال حاضر محاسبه تخفیف برای همه مشتریان فقط بر اساس سیستم پیشنهاد ویژه امکان پذیر است.

 

۳ – آیا قیمت‌‏های فروشگاه اینترنتی تی بی نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟

پاسخ :  سیاست قیمت‏ گذاری در سایت تی بی مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمت‏‌ها در سایت تی بی کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از سایت تی بی برای مشتریان به صرفه است. قیمت‌‏های ارائه شده برای محصولات در تی بی قیمت‌‏های خرده فروشی است.

 

نحوه فعالیت تی بی

 

۱ – آیا فروشگاه اینترنتی تی بی در سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟

پاسخ : فروشگاه اینترنتی تی بی در هیچ نقطه‌‌ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد. کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی و خدمات فروش قابل ارائه تی بی از طریق دفتر مرکزی لاهیجان که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل info@teabay.ir به تی بی اطلاع دهید. توجه داشته باشید که در حال حاضر تی بی در شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را از طریق مراکز توزیع و پخش خود انجام می‌دهد و برای خرید تنها باید به وب سایت تی بی مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد.